Handelsbetingelser

Salg og levering

Når du har betalt for en oplevelse, sendes oplevelsesbeviset altid til den opgivne e-mailadresse. Du kan vælge, at oplevelsesbeviset også skal sendes med posten. Gaveæsker og trykte billetter sendes med det valgte fragtfirma. Modtager du ikke en e-mail, bør du først undersøge, om vores e-mail er endt i din mappe for uønsket e-mail eller promoveringer. Hvis den ikke er der, kan du kontakte os på [email protected].

Vi afsender trykte oplevelsesbeviser og gaveæsker alle hverdage (undtagelser kan forekomme i forbindelse med og i forlængelse af helligdage).

Ved bestilling af et oplevelsesbevis eller et Truestory Gavekort til fysisk levering inden kl. 11 på hverdage, afsendes ordren samme dag. I perioden fra den 25. november til og med den 20. december skal bestilling af oplevelsesbevis eller Truestory Gavekort til fysisk levering ske inden kl. 09 på hverdage for at blive afsendt samme dag.

Forventet leveringstid er 1-2 hverdage. Du modtager besked, når din pakke er leveret fra GLS eller DAO. Ved valg af levering til pakkeshop er den ønskede lokation kun en anmodning. Det endelige valg af leveringssted afgøres af fragtfirmaet og kan afvige fra den ønskede lokation.

Vi tager forbehold for, at der i perioder (fx i forbindelse med jul samt øvrige helligdage og ferieperioder) kan forekomme længere leveringstid fra vores leveringspartnere.

Ansvaret for oplevelsesbeviset overgår til dig som forbruger på det tidspunkt, du modtager beviset på e-mail, og du bør derfor hurtigst muligt kontrollere, om indholdet af e-mailen og oplevelsesbeviset stemmer overens med ordre og ordrebekræftelse.

 

Priser

Prisgaranti
Vi garanterer prisen på oplevelsen i to år. Booker og benytter du oplevelsen herefter, fordi den er blevet ekstraordinært forlænget, har den oplevelsesansvarlige ret til at opkræve en eventuelt ændret pris for den pågældende oplevelse.

Moms
Alle priser på Truestory er angivet i DKK og er inklusiv moms. Undtaget er oplevelser, som ud fra deres indhold og natur er undtaget for moms jf. momslovens regler.
Køb af oplevelser uden aktiv booking og Truestory Gavekort er multi-purpose vouchers, da disse, indtil man har en aktiv booking hos en specifik oplevelsesvært, kan anvendes til alle vores oplevelser, som udbydes på vores platform. Dette betyder, at der ikke bliver afregnet moms på det tidspunkt, hvor købet gennemføres såfremt, der ikke er en aktiv booking tilknyttet. Når der foretages en booking til en specifik oplevelse, og der derved sker en aktiv booking hos en specifik oplevelsesvært, vil der blive afregnet moms af beløbet, såfremt der er tale om en momspligtig leverance.

Servicegebyr
Når du gennemfør et køb eller en direkte booking på platformen, vil det indbefatte et mindre servicegebyr. Dette bruges til at drive platformen samt sikre, at vi opretholder den høje og gode service for kunder og oplevelsesværter. Prisen indgår i den samlede købspris, er inklusiv moms og vil ikke blive refunderet, hvis der opstår behov for at refundere den købte oplevelse.

Truestory beløbsgavekort
Truestory gavekortet er et beløbsgavekort, som kan bruges som betalingsmiddel.
Truestory Gavekort modtaget som beløbsgavekort kan ikke lægges sammen og skal således benyttes enkeltvis. Vær desuden opmærksom på, at rabatkoder ikke kan benyttes ved køb af Truestory Gavekort.

Truestory Aps forbeholder sig retten til at annullere ordren, såfremt dette ikke overholdes.

Kampagnepriser og rabatkoder
Rabatkoder skal tilføjes i forbindelse med køb og inden betaling fuldføres – og kan dermed ikke tilføjes en ordre efter købet er gennemført.

Ved køb hos Truestory Aps kan der maksimalt benyttes én rabatkode pr. køb. Der kan ikke benyttes rabatkoder til køb af oplevelser, hvor der anvendes et Truestory Gavekort som betalingsmiddel. Rabatkoder kan desuden ikke kombineres med kampagnepriser på oplevelser. Kampagneprisen vil altid være den gældende pris.

Det er ikke muligt at benytte rabatkoder på private arrangementer, Truestory Gavekort eller ved ombytning af oplevelser.

Bemærk desuden, at rabatkoder kan have en begrænset gyldighed.

Truestory Aps forbeholder sig retten til at annullere ordren, såfremt dette ikke overholdes.

Pris- og trykfejl
Vi tager forbehold for pris- og trykfejl på vores hjemmeside, sociale medier, nyhedsbreve og øvrige mailudsendelser, og forbeholder os retten til at annullere ordren, hvis der er tale om en væsentlig og/eller tydelig fejl.

 

Fortrydelse og gyldighed

Oplevelsesbeviset er gyldig i 24 måneder efter købsdatoen med mindre andet er angivet. Der er frit valg blandt alle oplevelser på platformen i gyldighedsperioden frem til booking af en specifik oplevelse. Med en Truestory oplevelse uden booking har man mulighed for at vælge frit blandt vores oplevelser hos forskellige oplevelsesværter. Det endelige valg af oplevelse foretages via booking-login hvorved, man får en aktiv booking hos en specifik oplevelsesvært. Efter booking er foretaget, er det ikke længere muligt at vælge en anden oplevelse. Ved valg af en anden oplevelse får oplevelsesbeviset automatisk en fornyet gyldighed på 24 måneder.

Oplevelsesbeviser skal købes hos Truestory for, at vi kan garantere gyldigheden. Derfor kan vi ikke hjælpe med oplevelsesbeviser eller oplevelsesbilletter, der er købt af en tredje part, gennem onlineauktioner, etc. Det gælder også, hvis oplevelsesbeviset er givet som gave.

Der er 14 dages fortrydelsesret på vores oplevelsesbeviser og beløbsgavekort. Fortrydelsesretten er gældende fra købsdatoen.

Undtagelser til fortrydelsesretten og indløsningspligten
Hvis en oplevelse er booket til en specifik dato, og man derved har en aktiv booking hos en oplevelsesvært, bortfalder fortrydelsesretten, da der så er tale om et billetkøb.
Elektroniske gavekort kan indløses til kontanter i gyldighedsperioden og 12 måneder herefter. Ekstraordinær forlængelse af gyldigheden ændrer ikke på indløsningspligten. Det vil sige, at uanset ekstraordinært forlænget gyldighed, for eksempel på grund af ombytning, gælder indløsningspligten fortsat 24+12 måneder fra købsdato. Indløsning til kontanter kan således maksimalt ske fra oprindelig købsdato og 36 måneder frem.
Har du betalt for fysisk levering af gaveæske eller trykt oplevelsesbevis, refunderes beløbet på gaveæske og tryk ikke. Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal det ske her.

Oplevelser købt fra 20. november til 24. december har forlænget returret til og med 31. januar året efter.

Truestory Gavekort solgt til erhvervskunder
Oplevelser og Truestory Gavekort solgt til erhvervskunder indeholder ikke fortrydelsesret. Placering af en erhvervsordre kan derfor ikke fortrydes, og disse ordrer kan som hovedregel ikke refunderes eller ombyttes til kontanter.
Truestory Gavekort (beløbsgavekort) modtaget fra arbejdsgiver, som en del af ordningen om skattefrie gavekort til medarbejdere, kan ikke ombyttes til kontanter.

Ophørt samarbejde med en oplevelsesansvarlig
I tilfælde af, at vores samarbejde med en oplevelsesvært ophører, kan du naturligvis frit vælge en anden oplevelse blandt hele udvalget på vores platform. Det samme gælder, hvis Truestory bliver nødt til at fjerne eller ændre en oplevelse på vores platform. Når en oplevelse udgår, bliver du informeret om det, når du logger ind for at booke din oplevelse. Du kan læse vores aflysningspolitik her.

 

Ombooking

Når du har booket en dato for din oplevelse, og derved har en aktiv booking hos en specifik oplevelsesvært, er det som udgangspunkt ikke muligt at vælge en anden oplevelse, og bookingen kan ikke annulleres. Det betyder, at bookingen er bindende, og at du ikke kan få oplevelsesbilletten refunderet, hvis du ikke kan deltage alligevel. Du må gerne give din oplevelsesbillet og aktuelle booking til en anden side (undtaget er oplevelser i fly, helikopter og luftballon).

Ved mere end 72 timer til oplevelsen kan du ombooke på [email protected] eller på telefonnummer 78 76 92 29. Nogle oplevelser har dog særlige regler for ombooking, fx ved overnatninger og ved oplevelser der kræver lang forberedelse, og der kan derfor være enkelte undtagelser. Dette vil fremgå under “Retningslinjer for oplevelsen” nederst på oplevelsens produktside. Ombooking er en ekstraordinær service og ændrer ikke på de øvrige betingelser for billetkøb.

Ved mindre end 72 timer til oplevelsen, kan oplevelsen ikke ombookes. Vær opmærksom på, at oplevelserne ofte omfatter forberedelser, som indebærer udgifter, der skal dækkes, og du kan derfor ikke få pengene tilbage for oplevelsen. Vi anbefaler derfor, at du giver din oplevelsesbillet til anden side, så en anden kan få glæde af den.

I de tilfælde, hvor oplevelser aflyses, hvis ikke vejret egner sig eller minimumsantallet af deltagere ikke er opfyldt, er det den oplevelsesansvarliges opgave at finde en ny dato. Du kan læse vores aflysningspolitik her, ligesom du også er velkommen til at kontakte [email protected] med spørgsmål.

 

Beskrivelser og vurdering af oplevelserne

Alle oplevelsesbeskrivelser på Truestory.dk er skrevet efter, at vi har besøgt den ansvarlige for oplevelsen, og alt tekst og billedmateriale i øvrigt er godkendt af den oplevelsesansvarlige. Vi stiller nemlig høje krav til kvalitet og indhold hos vores samarbejdspartnere. Desværre kan vi ikke være tilstede ved alle oplevelser hver gang de afholdes, og sætter derfor stor pris på din anmeldelse af oplevelsen. Du vil i langt de fleste tilfælde modtage en mail fra os efter din oplevelse, hvor vi beder dig vurdere oplevelsen generelt, personalet på dagen og din vejledning frem til oplevelsen. Vi tager alle anmeldelser seriøst og vil gå i dialog med den aktuelle partner ud fra din feedback, både positiv og negativ.

 

Sikkerhed

Betaler du med kreditkort, er du sikret mod misbrug, fordi du kan afvise en betaling igennem din bank. Derudover har du ingen selvrisiko i tilfælde af, at kreditkortet misbruges i en onlineforretning, som benytter SSL. Truestory benytter SSL, og det betyder, at dine kreditkortinformationer behandles krypteret og, at det kun er NETS/PBS, som kan læse dem.

 

Ansvar

Truestory er ikke erstatningspligtig, og kan ikke stilles til ansvar for skader påført under oplevelsen. Truestory fungerer udelukkende som oplevelsesformidler, mens det er den oplevelsesansvarlige, der bærer ansvaret for den enkelte oplevelse. Den oplevelsesansvarlige har ret til at skifte underleverandør, hvis baggrunden for det er at sikre kvaliteten af oplevelsen.

Truestory kan ikke holdes ansvarlig for ekstra udgifter, du har i forbindelse med en oplevelse købt gennem Truestory. Det gør sig gældende i alle tilfælde, også når oplevelser aflyses, men vi vil til hver en tid gøre vores bedste for, at det ikke sker og rådgive dig i situationen.

Al handel med Truestory er underlagt dansk lovgivning/ret.

 

Personlige oplysninger

Når du køber en oplevelse på Truestory, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn.
  • Adresse.
  • E-mailadresse.
  • Telefonnummer.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Vi beder om dit telefonnummer for at kunne yde dig en god service, hvis noget uforudsigeligt sker ved levering af din ordrebekræftelse, ved forsendelse af gaveæske eller på dagen for din oplevelse.

Personoplysningerne registreres hos Truestory og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Har du i mellemtiden benyttet dig af din oplevelse, sletter vi de fleste af dine oplysninger 30 dage efter afholdt oplevelse eller indløsning af dit oplevelsesbevis fra den oplevelsesansvarlige. Navn og adresse skal vi fortsat opbevare i fem år ifølge bogføringsloven. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, så du er informeret om, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til Truestory videregives eller sælges ikke, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret kunde hos Truestory har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen, og du har ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Truestory via e-mail [email protected].

 

Dine rettigheder

I forbindelse med køb gemmes identitets- og transaktionsoplysninger i henhold til den til enhver tid gældende lovgivning.

Hvis dine oplysninger er forkerte, ufuldstændige eller irrelevante, har du ret til at få dem berigtiget eller slettet.

 

Cookies

Truestory anvender cookies med det formål at optimere websitet og gøre besøget nemt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer.

 

Logstatistik

Truestory bruger en logstatistik, som opsamler informationer, der kan give et billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra, og hvor på websitet, det forlades. Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere Truestory